Skechers – najbardziej niedoceniana firma obuwnicza?

Parę lat temu niemal nikt o niej nie słyszał. Zastanówmy się, jak to się stało, że marka Skechers rośnie w siłę z każdym rokiem i prześledźmy jej sukces ostatnich lat!

Konkurencja dla gigantów

W 2015 roku Skechers zaskoczyła markę Adidas, stając się drugą co do wielkości firmą sprzedającą buty do dyscyplin lekkoatletycznych. Według „The Wall Street Journal” (powołując się na NPD Group) marka Skechers posiadała w 2015 roku 5% udziału rynku, przy czym udział Adidasa wynosił jedyne 4,6%. Największy udział niezmiennie posiada firma Nike, bo aż 62% udziałów. Firma Skechers rośnie w siłę na naszych oczach dzięki swoim ostatnim inwestycjom i staje się jedną z najgorętszych firm obuwniczych w Ameryce. Firma Skechers korzysta na wzmagającej popularności sportowego stylu oraz tendencji klientów do kupowania sportowych ubrań, niezależnie czy będą one wykorzystywane do ćwiczeń czy też nie. Niestety Skechers jest firmą wciąż niedocenianą i pomijaną w wielu kluczowych zestawieniach, związanych z branżą obuwniczą lub dotyczącą odzieży sportowej. Spółka osiągnęła rekordową sprzedaż, wynoszącą 2,4 miliarda dolarów w 2014 roku, a cena jej akcji wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatniego roku.

Zmiany na lepsze

Początkowo Skechers kojarzyła się z producentem taniego obuwia, które imitowało i podrabiało styl wybitnych i popularnych modeli kluczowych marek obuwniczych, z czasem jednak firma postawiła na własne, autorskie projekty i kultywowanie własnej estetyki. Ta ewolucja firmy nie pozostała niezauważona i została szybko doceniona przez klientów. Firma zainwestowała ponadto w modernizację swoich fabryk oraz zrewolucjonizowanie swojej sieci dystrybucyjnej. Poprawiona została także cała strategia marketingowa, co przyniosło nieoczekiwane, prędkie efekty. Doskonałym posunięciem było zatrudnienie znanych gwiazd muzycznych oraz sportowych do swoich spotów reklamowych oraz nawiązanie kontaktu z odbiorcami, zwłaszcza tymi młodocianymi, poprzez portale społecznościowe, takie jak Facebook. Obecnie marka posiada perspektywę wyjścia na prowadzenie wśród marek produkujących obuwie i odzież sportową w ciągu najbliższych pięciu lat. Także wydarzenia i eventy sportowe, takie jak biegi, promowane i sponsorowane przez Skechers rosną w siłę i odnotowują znaczny wzrost zgłoszeń z każdym kolejnym rokiem. Zwiększona aktywność ludzi prowadzi do zwiększenia wydatków na odzież sportową i obuwie sportowe, co przynosi dodatkowe zyski dla marki Skechers. Analitycy wierzą, że pomimo tego, iż odzież sportowa i obuwie bywają często jedynie kilkusezonową modą, to klienci dzięki temu odkryją i lepiej poznają markę Skechers oraz pozostaną jej wierni na dłużej. Wszystko dzięki ogromnemu komfortowi płynącemu z noszenia butów Skechers!